הדרך הטובה ביותר ללמוד לנגן בגיטרה

השכרת ציוד לאירועים זה סאונדר! לחצו כאן לקבלת הצעת מחיר ללא התחייבות

איך ללמוד לנגן בגיטרה

בשלב זה או אחר, כמעט כולם מצאו את עצמם לכודים ברגע של האזנה לשיר נהדר ורוצים מאוד לעשות איזה סולו גיטרה.

ולמרות שבעיקר כולם יכולים לנגן בגיטרה, ללמוד לנגן בגיטרה אקוסטית או חשמלית זה משהו שדורש תרגול והתמסרות.

אם אתה רוצה ללמוד לנגן בגיטרה, ואתה לא יודע מאיפה להתחיל. מהי הדרך הטובה ביותר ללמוד גיטרה? איך ללמוד גיטרה לבד בבית או שצריך מדריך? האם עלי ללמוד לנגן אקורדים או סולמות קודם? ייתכן שהמוח שלך שופע שאלות והוא יכול להרגיש מאיים. אתה עשוי גם לתהות אם אתה תהיה טוב בגיטרה.

במקרים מסוימים, שחקנים חדשים לא תמיד נותנים לעצמם מספיק זמן ללמוד את היסודות ומפעילים לחץ רב על עצמם באופן לא הוגן כדי “להיות טוב” ישירות מהשער.

לְהִרָגַע! לימוד נגינה בגיטרה צריך להיות חוויה מהנה שתהיה יותר על המסע מאשר על היעד. אפילו נגני הגיטרה הטובים ביותר מוצאים דרכים חדשות לבטא את עצמם ולהתנסות בטכניקות חדשות. בתור מתחיל, אחת הדרכים הטובות ביותר ללמוד גיטרה היא להתחיל לאט וללמוד את הסגנון שאתה אוהב לנגן. אפילו מוזיקאים חדשים יכולים ללמוד לנגן שירים קלים בגיטרה, ולעזור לך ליישם כל מיומנויות או אקורדים חדשים שאתה לומד. זה יכול לעזור לך לשמור על מוטיבציה.

במאמר זה, נדריך אותך בכמה טיפים ועצות של מידע שיעזרו לך לבנות תרגול מוצלח וללמוד לנגן בגיטרה. בואו נתחיל!

מה הדרך הטובה ללמוד לנגן בגיטרה?

כל דבר ששווה לעשות שווה לעשות טוב – ולעתים קרובות, זה אומר שלוקח זמן, סבלנות ותרגול כדי לחדד מיומנות מסוימת. לימוד גיטרה אינו שונה. אמנם אתה עשוי לתהות מהי הדרך הקלה ביותר ללמוד גיטרה, אבל האמת היא שאין קיצורי דרך או תחליפים לפיתוח לוח זמנים רגיל לתרגול.

אחד הדברים החשובים ביותר שנגני גיטרה מתחילים צריכים לדעת הוא שהם צריכים להיות סבלניים עם עצמם. אפילו הגיטריסטים הטובים ביותר לא הופכים לגדולים בן לילה. חשוב להקדיש זמן בכל שבוע – גם אם זה כמה דקות בכל יום – לשבת ולתרגל אקורדים, סולמות וטכניקות הכרוכות בנגינה בגיטרה. קשה יותר לפתח הרגלים טובים מאשר לשבור הרגלים רעים.

בעוד תרגול קבוע הוא חובה כאשר מתחילים לנגן בגיטרה, עדיין יש כמה דרכים להפוך את הלמידה לנגן בגיטרה קלה (ומהנה) ככל האפשר.

8 טיפים ללמוד לנגן בגיטרה

1 – התחל מהיסוד

הצעדים הראשונים הם תמיד הקשים ביותר. אבל אתה צריך ללמוד לזחול לפני שאתה יכול ללכת — לבנות כוח וביטחון לפני שאתה יכול לצאת לדרך. בין אם אתה לומד לנגן בגיטרה בבית ומשתמש בתוכנית הלימודים של MyTab, או אם אתה מחליט לקחת שיעורי גיטרה שבועיים עם מורה באופן אישי, לימוד היסודות ותרגולם יכול לעזור לך להתקדם לטכניקות מתקדמות יותר .

זה אולי לא מרגש כמו לנגן את הסולו הראשון שלך או לפרוט את האקורדים לשיר האהוב עליך, אבל דברים קטנים כמו לימוד שמות המיתרים שלך והחלקים השונים של הגיטרה שלך יכולים לעזור לך לבנות היכרות רבה יותר עם הכלי שלך. הנה רק כמה יסודות גיטרה ולמה כדאי ללמוד אותם:

  • כיצד להקים גיטרה – שמירה על הגיטרה במצב תקין חיונית לנגינה טובה יותר ולפיתוח האוזן שלך. למד כיצד להשתמש במקלט גיטרה וודא שהמיתרים שלך מכוונים כהלכה. למד כיצד להחליף מיתר למקרה שאחד נשבר במהלך אימון. הבן את החלקים השונים של הכלי שלך וכיצד הדברים הקטנים האלה משפיעים על הצליל של הגיטרה שלך.
  • כיצד לזכור סדר ושמות של מיתרי גיטרה – לימוד שמות המיתרים והסדר שבו הם מופיעים בגיטרה שלך יכול לעזור לך לזהות צלילים ותווים, כמו גם להעביר את הידע הזה לתרגולים מתקדמים יותר, כגון קריאת טבלטורה. קבל טיפים וטריקים לזכור סדר מיתרי גיטרה ושמותיהם.
  • איך להחזיק פיק גיטרה – החזקת פיק נכונה יכולה לעזור לך ליצור צליל הרבה יותר נעים. הבנה נוספת של הצלילים השונים המושגים עם בחירות בעובי (או דק) משתנה יכולה גם לעזור לך לשמוע כיצד הבחירה הנכונה יכולה להשפיע על הטון של הגיטרה שלך.
  • כיצד לנגן תווים בגיטרה שלך – אחד הדברים המוקדמים ביותר שתלמדו כגיטריסט מתחיל הוא ללמוד היכן להניח את האצבעות על לוח היד כדי להיות בטוח שהתו מצלצל בבירור. שמיעת תווים בבירור היא המפתח לזיהוי תווים וללמוד כיצד לנגן בגיטרה.
  • איך לפרוט כמו מקצוען – דברים קטנים כמו לשמור על פרק כף היד שלך משוחרר בזמן הפריטה יכולים לא רק לעזור לך להשיג סגנון משחק זורם יותר, אלא זה גם יכול לעזור להפחית כאב או לחץ לאחר אימון. קבל טיפים נוספים לפריט כמו מקצוען!
  • גיטרה אקורדים 101 – לימוד נגינה בגיטרה הם אחד מאבני היסוד של חינוך גיטרה. גם אם אינך מסוגל לנגן סולו גיטרה (עדיין!), גיטריסטים מתחילים יכולים בקלות ללמוד כמה אקורדים פשוטים ולהתפרץ בשירים האהובים עליהם כנגן קצב.

2 – מציאת גיטרה נכונה

בין אם אתה לומד לנגן בגיטרה אקוסטית או חשמלית, או מחליט שאתה רוצה ללמוד לנגן בס, מציאת הכלי המתאים הוא חיוני.

קניות עבור הגיטרה הראשונה שלך היא חוויה מרגשת עבור נגנים חדשים. ולמרות שאתה עלול להתפתות לבחור גיטרה על סמך מראה, חשוב לשקול מספר גורמים בעת בחירת הגיטרה המתאימה לך.

שאל את עצמך כמה שאלות פשוטות לגבי סוג הטון שאתה מעדיף, התקציב שלך ואפילו הפיזיולוגיה שלך – כמו האם יש לך ידיים קטנות יותר או אם אתה מנגן בגיטרה ביד שמאל או ביד ימין. בהתבסס על הקריטריונים האלה, זה נותן לך רשימה קצרה של גיטרות לבחון כדי לראות אם הן עשויות להתאים לך.

3 – יצירת סביבת עבודה

אחד הצעדים הראשונים בדרכך לנגינה בגיטרה הוא להקים סביבה שעושה לך חשק להתאמן. אם אתה לומד גיטרה בבית, הקמת מרחב תרגול נוח היא המפתח לרצון לשבת ולנגן לעתים קרובות יותר.

הנה כמה דברים שכדאי לזכור בעת הגדרת מרחב התרגול שלך:

• שמור על הגיטרה שלך בצורה בולטת. אתה מכיר את הפתגם: “מחוץ לעין, מחוץ למוח”. שמירה על הגיטרה שלך לעין היא רמז ויזואלי שיניע אותך לנגן לעתים קרובות יותר.

• לשמור על טמפרטורה אופטימלית. נגינה בחדר מאוורר היטב בטמפרטורה נוחה יכולה לסייע רבות ביצירת סביבה נוחה לתרגול גיטרה. אולי אתה לא נוטה לשבת לאימון אם החדר מרגיש כמו קופסה חמה או אם קר לך מדי. בנוסף, שמירה על טמפרטורה נוחה ועקבית בחדר האימון שלך יכולה גם לעזור לשמור על הגיטרה שלך מכווננת שכן תנודות הטמפרטורה יכולות להשפיע על הביצועים שלה.

• התאורה הנכונה. בחר חדר עם שפע של אור טבעי או וודא שהחדר שלך מואר היטב. היכולת לראות בבירור את לוח הלחיצה שלך חיונית למתחילים ללמוד את המיקום הנכון לנגן תו.

• כיסא נוח או שרפרף תרגול. המקום הנכון לשבת בו בזמן התרגול חשוב גם כן! ודאו שיש לכם כיסא או שרפרף המעודדים יציבה טובה. כיסא ללא זרועות הוא אידיאלי מכיוון שלעתים הם יכולים להפריע לזרועותיך בעת פרטור או ניווט במשטח היד.

• פרטיות ו/או שקט. במידת האפשר, הגדר מקום שבו לא יופרעו במהלך אימון. שימוש באביזרים כגון אוזניות בזמן משחק יכול גם להבטיח שאינך מהווה הפרעה לאחרים (כגון שכנים או שותפים לדירה).

• עיצוב מעורר השראה. הפיכת סביבת הלמידה שלך לנוחה ומזמינה. בין אם תבחרו לקשט אותו בצמחים צבעוניים או בציורים, או בפוסטרים של כמה מהאמנים האהובים עליכם, יצירת האווירה הנכונה יכולה להוביל אתכם לתרגול קבוע.

4 – תרגול ליצירת מיומניות

ללמוד לנגן תווים, סולמות ואקורדים הם בהחלט יסודות החינוך המוזיקלי שלך. אבל הדרך הטובה ביותר ללמוד גיטרה היא ליישם את הטכניקות הללו תוך כדי לימוד שיר חדש. פרצוף התקדמות אקורד או תרגול שליפה בפטיש יכול להרגיש הרבה יותר אמיתי כשאתה מנגן את זה באחד מהשירים האהובים עליך. זה הופך את החוויה למהנה הרבה יותר במקום לתרגל את אותם הדברים שוב ושוב ללא הקשר.

לא בטוחים מאיפה להתחיל או אילו שירים מתאימים למתחילים ללמוד? בדוק כמה מהבחירות של פנדר ל-40 מהשירים הקלים ביותר ללמידה בגיטרה. יש המון שירים לבחירה ואחד מהם בוודאי שיר שיכול לאתגר אותך ולעורר אותך להמשיך. משם, חקור את האוספים של Fender Play וראה כמה מהשירים המושמעים ביותר המועדפים על ידי גיטריסטים מתחילים ונגנים ותיקים יותר!

5 – בחירת שירים לפי האוזן

תרגול עקבי וחזרה על תווים ואקורדים שונים יכולים לעזור לך לפתח את האוזן שלך, ללמוד לזהות נכון תווים ותבניות בנגינה שלך. לימוד נגינה בגיטרה הופך להרבה יותר קל כאשר אתה יכול לבחור אילו תווים יש בשיר, באיזה מפתח השיר נמצא ובאילו אקורדים מעורבים.

למידה אילו תווים – חדים, שטוחים ותווים שורש – מהווים סולם מסוים יכול לעזור לך לזהות את המפתח של שיר. בתורו, זה יכול לעזור לך לצמצם אילו אקורדים ותווים כלולים בחלק מהשירים האהובים עליך וכיצד האמן החליט לבנות ריף או סולו על סמך סולמות אלה.

למרות שלימוד נגינה באוזן עשוי להיראות קשה בהתחלה, עם המשך תרגול והאזנה פעילה למוזיקה כדי ליישם את הידע המוזיקלי שלך, אתה יכול לקלוט שירים בצורה טובה יותר עם הזמן.

התחל על ידי יישום זה על נגינת הגיטרה הקצבית שלך וזיהוי אילו אקורדים מרכיבים מנגינה ספציפית. עם הזמן, ככל שאתה מתקדם יותר, אתה יכול להשתמש בידע הזה כדי לנגן סולו גיטרה בשירים האהובים עליך, או להתחיל ליצור סולו גיטרה משלך.

6 – ללמוד עם אנשים נוספים

אם אתה לומד לנגן בגיטרה בבית, אולי אין לך בהכרח נגנים חדשים אחרים לשוחח איתם על מה שאתה לומד, אתגרים שאתה מתמודד איתם או פריצות דרך באימונים שלך. קהילה של מוזיקאים ואוהבי מוזיקה שאפשר להתחבר אליה יכולה לעזור לכם לשמור על מוטיבציה רבה יותר להמשיך לנגן, להתאמן ולעודד אחד את השני.

MyTab מכירה בחשיבות הקהילה. זה מאפשר לך להתחבר למוזיקאים אחרים בעלי דעות דומות שנמצאים בנקודה דומה במסע הלמידה שלהם כמוך, כמו גם ללמוד משחקנים מנוסים יותר ולהעלות את מערך המיומנויות שלך ברמה.

מדי שבוע, עידן חיים מציג פרקי YouTube בחינם המראים לשחקנים מכל רמות המיומנות כיצד לנגן שירים שונים, לחקור טכניקות במגוון ז’אנרים מוזיקליים ולהרחיב את עומק הידע שלהם עם שחקנים מנוסים המשתפים את הסיפורים שלהם. מעבר לכך, ל-My Tab יש גם קהילה מקוונת שבה שחקנים יכולים להשוות הערות, ניצחונות ולשאול שאלות.

7 – אימון אימון אימון

לא ניתן לומר מספיק עד כמה חשוב תרגול קבוע לשיפור כדי להיות כגיטריסט טוב. הנה כמה טיפים שיעזרו לך להפיק את המרב מהתרגול שלך:

  1. קבע זמן קבוע לתרגול. הקצאת 15 דקות בלבד לאימון בכל יום יכולה לעזור לך להגביר בהתמדה את מיומנותך כגיטריסט.
  2. קודם חימום. חימום האצבעות ותרגול כמה סולמות או תרגילי אצבע יכולים לעזור לך להתכונן לאימון. זה גם יכול לעזור לך להיות בטוח שהגיטרה שלך מכוונת.
  3. הקלט את עצמך. לפעמים, זה יכול להיות קשה לשמוע את עצמך משתפר מבלי שתהיה לך נקודת התחלה להשוות את עצמך אליה. כשלומדים לנגן בגיטרה, עדיף לא למדוד את ההתקדמות שלך מול אף אחד מלבד עצמך. כל שחקן לומד בקצב אחר. עם זאת, אם אתה מתעד את התרגול שלך, אתה יכול להשוות את ההתקדמות שלך מלפני חודש למקום שבו אתה נמצא עכשיו ולהבחין בשיפור ניכר. הקלטת האימונים שלך וסקירתם — כמו שידור חוזר מיידי באירוע ספורט — יכולה לעזור לך לא רק לראות מה אתה עלול לעשות לא נכון, אלא גם לשמוע מה אתה עושה נכון.
  4. נסה דברים חדשים. אל תיצמד רק לנגן את אותם סולמות או אקורדים שוב ושוב. הסתעף בלימוד סולמות חדשים או נסה וריאציות שונות של אקורד וראה אילו מהן מרגישות או נשמעות לך הכי טוב. לאחר מכן, נסה ליישם את המיומנויות החדשות הללו על ידי תרגול שירים חדשים. לפני שאתה יודע את זה, אתה תוסיף עוד שירים וכישורים לרפרטואר שלך.

8 – סבלנות זה שם המשחק

תרגול יוצר שלמות… אבל סבלנות היא המפתח לכל זה. לכל שחקן יהיו ימים טובים או ימים לא טובים. כאשר אתה מרים את הגיטרה לראשונה, יש סיכוי טוב שתפגע בכמה צלילים חמוצים או שהאקורדים האלה לא יצלצלו בצורה ברורה כמו שהיית רוצה. זה בסדר! רומא וג’ימי הנדריקס לא נבנו ביום אחד!

אפילו למוזיקאים מקצועיים יש הופעות שבהן הם לא הרגישו שהם עשו כמיטב יכולתם. כשאתה לומד לראשונה לנגן בגיטרה, אל תיתן לתסכולים שלך להאפיל על ההתקדמות שלך.

קח כל טעות בקלילות.

למד מהם ותמשיך להתאמן. מעל לכל, היה סבלני עם עצמך. כשאתה שומע את עצמך משתפר — פחות הערות שהוחמצו! מעברים קלים יותר בין אקורדים! בניית מהירות ודיוק עם היד הדואגת שלך! – אתה תשמח שהיית אדיב לעצמך והמשכת ללכת.

שיתוף:
דף הפייסבוק שלנו
עמוד האינסטגרם שלנו
מחכים לכם בצד השני! כולה קליק אחד
אני במרחק לחיצת כפתור